سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ بمنظور ارایه روش های اشپزی می باشد

طرز تهیه ماکارونی دمی ایرانی

 

 ماکارونی خوشمره به سبک ایرانی خیلی راحت تهیه می شود و مواد لازم آن هم بسیار ساده هستند به همین خاطر هم از آن دست غذاهایی حساب میشود که در وقت و امکانات کم هم میتوانیم به سراغش برویم. اما این غذای ساده طرفداران خاص خودش را هم دارد. مخصوصاً اگر با مایه فراوان و ته دیگ سیب زمینی ترد و لذیذ سرو شود. در اینجا به شرح ساده ترین نوع این غذا میپردازیم. اما به راحتی میتوانید مایه ماکارونی را به سبک دلخواه خودتان تغییر دهید. مثلاً میتوانید از ذرت، هویج خرد شده یا قارچ ورقه شده تفت داده در مایه استفاده کنید. برای ته دیگ هم میتوانید از سیب زمینی ورقه شده یا نان استفاده کنید. با پاشیدن کمی کنجد کف قابلمه میتوانید ته دیگ ماکارونی را تزیین کنید.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

حالا اگر گرسنه هستید و بشقاب هایتان آماده است دستور مرحله به مرحله تهیه ماکارونی دمی ایرانی را بخوانید و آن را مانند تصاویر دنبال کنید. اگر پیشنهاد یا نظری در مورد این دستور غذا داشتید آن را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

طرز تهیه ماکارونی دمی:

 

مرحله اول:

داخل قابلمه ای را از آب پر کنید و مقداری نمک و روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

مرحله دوم:

پس از به جوش آمدن آب، ماکارونی را اضافه کنید و با چنگال کمی هم بزنید تا رشته های ماکارونی به هم نچسبند. میتوانید به دلخواه رشته  های ماکارونی را نصف کنید یا آنها را به طور کامل در آب جوش بریزید. اگر آنها را کامل ریختید و بخشی از ماکارونی بیرون از آب ماند بعد از 30 ثانیه میتوانید به راحتی با فشار کفگیر آنها را به داخل قابلمه فرو ببرید.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

پس از 5 – 7 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید و کناری قرار دهید تا آب اضافی اش برود.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

مرحله سوم:

پیاز را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

وقتی پیاز نرم شد کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

مرحله چهارم:

سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. اجازه بدهید. 6-8 دقیقه به تفت دادن روی شعله ملایم ادامه دهید تا گوشت کاملاً پخته شود.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

در ادامه نمک ، فلفل  و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. 2-3 دقیقه تفت بدهید تا رب هم سرخ شود و طعم بهتری پیدا کند.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

مرحله پنجم

ته قابلمه مقداری روغن بریزید و آن را با سیب زمینی های حلقه شده یا نان بپوشانید. مقداری ماکارونی روی سیب زمینی ها بریزید و روی آن مقداری از مایه بریزید ( 2-3 لایه به همین صورت  ادامه بدهید و داخل قابلمه را پر کنید ).

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

لایه آخر را با ماکارونی پوشش دهید و پودر آویشن را روی آن بپاشید ، در قابلمه را بگذارید و با حرارت کم اجازه دهید به مدت 35 – 45 دقیقه ماکارونی دم بکشد.

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

پس از پخت غذا را از روی حرارت بردارید، در قابلمه را بردارید و 10 دقیقه صبر کنید تا ماکارونی کمی خنک شود سپس در ظرف مورد نظر برگردانید یا در بشقاب بکشید. ماکارونی دمی را به همراه سس گوجه فرنگی، ترشی و سبزی خوردن سرو کنید.

 

 ماکارونی دمی ایرانی

 

ماکارونی دمی ایرانی

 

نکته ها :

1- در زمان آبکشی ماکارونی را زیاده از حد نجوشانید تا خمیر نشود و همچنین رشته ها را با آب سرد کاملا بشویید و از هم جدا کنید.

2- در صورت تمایل برای خوشرنگ تر شدن غذا 1 قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه اضافه کنید.

3- مواد دیگری که میتوانید برای تنوع به مایه اضافه کنید: فلفل دلمه ای، قارچ، ذرت و هویج.
4- در صورت اضافه کردن قارچ و هویج باید آنها را جداگانه تفت بدهید.