سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ بمنظور ارایه روش های اشپزی می باشد

تعمیر سی دی رام لپ تاپ

    نظر

سی دی رام چیست؟

سی دی رام به صفحاتی از جنس پلاستیک که دارای شعاع دوازده سانتی متر هستند، گفته می شود. روی این صفحات پلاستیکی با لایه الومینیوم پوشانده شده و قشر محافظ لاکی برای محافظت سی دی رام از گرد و خاک و خش روی آن را پوشانده است. تعمیر سی دی رام نیاز به تخصص و تجربه دارد برای آشنایی با این موضوع تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

CD-ROM برگرفته از دیسک فشرده- حافظه فقط خواندنی می باشد. یک سی رام با حافظه مشخص تقریبا به اندازه هفتصد دیسک فلاپی ظرفیت قرار دادن اطلاعات را در خود دارد.

درون CD ROM یک موتور وجود دارد که باعث چرخاندن صفحه سی دی رام می شود. برای خواندن اطلاعات از سطح سی دی رام یک هد درون دستگاه تعبیه شده است. حرکت هد روی صفحه سی دی رام را می توان به حرکت سوزن های گرامافون روی صفحه گرامافون مانند کرد. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که هد در سی دی رام با سی دی رام برخورد نمی کند.

هرچند امروزه دیسک های سخت موجود دارای گنجایش بیشتری از سی دی رام ها هستند علت رایج شدن آن ها ظرفیت ذخیره بسیار زیاد داده های آن است. CD ROM ها برای اجرای فایل های صوتی نیز مناسب هستند. البته برای اجرای سی دی رام لپ تاپ شما باید حاوی کارت صوتی و نرم افزار های لازم باشد.


راه حل برای عدم شناسایی سی دی رام توسط لپ تاپ

شاید برای شما هم پیش آمده که سی دی رام لپ تاپ CD را شناسایی نمی کند. به عبارتی آیکون سی دی روی سی دی رام  وجود ندارد. این مشکل می تواند چند علت داشته باشد که سیستم ویروسی، اختلال رجیستری، اختلال فایل های ویندوزی می تواند علل آن باشد. برای تعمیر سی دی رام لپ تاپتان لازم است به رفع مشکل از طریق نرم افزار بپردازید. اولین راهکار برای تعمیر سی دی رام لپ تاپ نصب مجدد ویندوز است.

وارد تنظیمات بایوس لپ تاپ خود شوید و بررسی کنید که در قسمت سخت افزار ها درایور شما نصب شده است یا خیر. برای وارد شدن به محیط بایوس در هنگام روشن کردن لپ تاپ به صورت ممتد کلید دیلیت (delete) را فشار دهید. اگر قادر به مشاهده درایور نبودید احتمالا مشکل سخت افزاری است و برای تعمیر سی دی رام لپ تاپ باید از لحاظ  سخت افزاری بررسی شود.

اگر توانستید درایور خود را مشاهده کنید برای تعمیر سی دی رام لپ تاپتان استفاده از نرم افزار  CD-DVD Icon Repair را به شما پیشنهاد می کنم. این نرم افزار به شما کمک می کند که در صورت نبودن آیکون درایور آن را باز گردانی کنید.

همچنین می توانید با تایپ کردن عبارت msinfo32 در محیط داس و وارد شدن به صفحه اطلاعات سیستم خود از مشخصات سی دی رام لپ تاپ خود آگاه شوید.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش های سخت افزاری برای تعمیر سی دی رام لپ تاپ را به شما پیشنهاد کنیم.

 

خرابی سی دی رام

حال نوبت آن رسیده که علت های سخت افزاری خرابی CD ROM را بررسی کنیم.

برای تعمیر سی دی رام لپ تاپ بهتر است آن را به متخصصان حرفه ای بسپارید. مشکلاتی که برای سی دی رام به وجود می آید و شما را ناچار به تعمیر سی دی رام لپ تاپ می کند مشکلاتی از جمله نخواندن سی دی است. این مشکل ناشی از بوجود آمدن مشکل در دیسک خوان است و برای تعمیر سی دی رام لازم است به تعمیر دیسک خوان پرداخته شود. مشکل دیگری که ممکن است به وجود بیاید باز نشدن درب سی دی رام و یا دی وی دی رایتر است که برای تعمیر سی دی رام در این مرحله باید به تعمیر اهرم درونی آن پرداخته شود.

در صورت تعمیر سی دی رام و رفع نشدن مشکل آن سی دی رام تعویض خواهد شد.

 

تعمیر سی دی رام

 

چرا درب DVD Writer باز نمی شود؟

باز نشدن درست درب دی وی دی رام (سی دی رام) می تواند دو علت داشته باشد دلیل اول که احتمال آن بسیار کم است معیوب شدن موتور مخصوص درب است  که با شستن موتور  و یا تعویض آن مشکل حل می شود . دلیل دوم شل شدن تسمه موتور درب است که احتمال آن بسیار زیاد است .تسمه رابط بین موتور درب و چرخ دنده هایی است که موجب باز شدن درب دی وی دی رام می شوند. ماهیت لاستیکی تسمه احتمال چرب و یا شل شدن آن را  پس از مدتی زیاد می کند که در این صورت لازم است تسمه خود را تعویض کنید. برای انتخاب تسمه جدید دقت کنید سایز و قطر آن اندازه تسمه معیوب باشد .

منبع : دوراندیش