سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این وبلاگ بمنظور ارایه روش های اشپزی می باشد

آموزش حذف ویندوز 10 و بازگشت به نسخه های قبلی ویندوز

    نظر

در این مقاله آموزشی قصد دارم شما را با آموزش حذف ویندوز 10 و بازگشت به نسخه های قبلی ویندوز  آشنا کنم. ابتدا شما را قابلیت های نسخه های قبلی ویندوز آشنا می کنم سپس در صورتی که مایل بودید می توانید ویندوز 10 را به نسخه های قبلی خود بازگردانید.

ویندوز 7 در سال 2008 منتشر شد و به دلیل به روز بودن، جذاب بودن و مهم تر از همه سادگی استفاده از آن، با استقبال تعداد زیادی از کاربران مواجه شد. اضافه شدن ویژگی های جدیدی همچون لیست پرش، نوار وظیفه پین گذاری شده و aero snap توانست به محبوبیت این رابط کاربری بیفزاید.

ویندوز 8?1 با طراحی کاملا جدید و ظاهر نا آشنای خود موجب شد تا کاربران طراحی نسخه قبلی ویندوز یعنی ویندوز 7 را به آن ترجیح دهند. در این ویندوز شکل کلاسیک منوی استارت حذف و به جای آن  start screen قرار داده شد. همین عامل یکی از دلایل سردرگمی کاربران ویندوز 8?1 شد. در این نسخه پشتیبانی همزمان از چند مانیتور بهبود پیدا کرده است و برای هر صفحه می توان تنظیمات جداگانه ای انجام داد. علاوه بر این هر صفحه start bar مربوط به خود را دارد که به کاربران نشان می دهد چه برنامه ای در حال اجرا می باشد.

ویندوز 10 توانست مشکلات ویندوز 8?1 را بر طرف نماید که یکی از این اقدامات باز گرداندن منوی استارت به حالت قبلی و کامل تر کردن آن می باشد. یکی از قابلیت های این ویندوز نمایش قسمت هایی از منو بصورت Live tiles می باشد همچنین امکان نمایش منو بصورت تمام صفحه در این ویندوز امکان پذیر شد. در منوی استارت ویندوز 10، نرم افزار های نصب شده و استفاده شده نمایش داده می شود. Continuum یکی دیگر از ویژگی های اصلی ویندوز 10 می باشد که این ویژگی موجب تطبیق رابط کاربری در دستگاه هایی که از ویندوز استفاده می کنند، شد.

با توجه به توضیحات ذکر شده هر چند ویندوز 10 سیستم عاملی بزرگ محسوب می شود اما ممکن است بعضی از کاربران استفاده از نسخه های قبلی ویندوز را به آن ترجیح دهند و تمایل داشته باشند که به نسخه قبلی ویندوز برگردند.

بازگشت  به سیستم عامل های قبلی در ویندوز 10 کار دشواری نیست با ما همراه باشید تا به توضیح آموزش حذف ویندوز 10 و بازگشت به نسخه های قبلی ویندوز بپردازم.

 

برای انجام این عمل دو حالت وجود دارد که به بررسی تک تک حالت ها می پردازیم. در حالت اول کافیست به این پرسش پاسخ دهید که آیا در سی روز گذشته ویندوز خود را به نسخه ده ارتقا داده اید؟ اگر کمتر از سی روز از زمان ارتقای لپ تاپ شما می گذرد بازگشت به نسخه قبلی این سیستم عامل امکان پذیر می باشد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

پس از باز کردن منو استارت به قسمت Settings مراجعه کنید . پس از آن بر روی گزینه Update & security کلیک کنید. در این قسمت گزینه ای مربوط به بازگشت به نسخه ویندوزی که قبلا نصب کرده اید وجود دارد. با کلیک کردن روی گزینه Get started می توانید به نسخه قبلی ویندوز خود باز گردید.

 

آموزش حذف ویندوز 10 و بازگشت به نسخه های قبلی ویندوز

 

در ادامه از شما درباره علت بازگشت به نسخه قبلی ویندوزتان سوال خواهد شد و پس از آن عملیات بازگشت به نسخه قبلی ویندوزتان آغاز خواهد شد.

آموزش حذف ویندوز 10 و بازگشت به نسخه های قبلی ویندوز

 

اگر بیش از سی روز از زمان ارتقای ویندوز لپ تاپتان  به نسخه ده می گذرد بازگشت به نسخه قبلی ویندوز امکان پذیر نخواهد بود و در صورتی که مایل به استفاده از ویندوز 7 یا 8 و 8?1 هستید باید مجددا اقدام به نصب ویندوز روی لپ تاپ خود نمایید. امیدوارم از آموزش حذف ویندوز 10 و بازگشت به نسخه های قبلی ویندوز استفاده کافی را برده باشید.